Heb je interesse om een huisstijl te laten maken?
Mail Stido via het formulier hier onder of bel ons direct!
Bij het opzetten denk je misschien niet gelijk aan een huisstijl maar meer aan het logo van je bedrijf. Dit is logisch vanwege je deze het meeste ziet als je naar een bedrijf op zoek bent. Maar het laten maken van een huisstijl is zeker net zo belangrijk als het laten maken van een logo. Wat een huisstijl doet voor jouw bedrijf is het representeren van het bedrijf aan je potentiële klanten. Zo laat je een goed gevoel over jou bedrijf bij je hen achter. Wanneer je een flyer of de website van een bedrijf ziet is dit allemaal in één stijl, de kleuren zijn het zelfde en de manier van indelen is gelijk aan elkaar. Dit is essentieel voor de uitstraling naar buiten. Wanneer je bedrijf consistent blijft met de huisstijl weten mensen meteen dat een bepaald product van jou is!
Alles binnen je bedrijf moet kloppen, hier ook de uitstraling naar buiten. De kleuren, het lettertype, de indelingen en de manier van presenteren. Het ontwerpen van de huisstijl is daarom een aardig werkje, maar dit doet Stido graag voor jouw bedrijf! Een aantal voordelen van een huisstijl waar je bedrijf van profiteert zijn bijvoorbeeld:
– Een huisstijl creëert herkenning voor je bedrijf
– Mensen die in je bedrijf geïnteresseerd zijn hebben meteen een betrouwbaar gevoel met een huisstijl.
– Je bedrijf valt meer op met een huisstijl
– Het maken van de juiste documenten wordt makkelijker met een huisstijl ontwerp.
Wat er eigenlijk altijd te vinden is in een huisstijl is de kleuren van het bedrijf met hierbij de genoemde kleur waarden en namen. Het lettertype of lettertypes die gebruikt mogen worden binnen het bedrijf. Een achtergrond / patroon die gebruikt kan worden voor aanvulling of extra opvulling binnen een document. En mogelijke manieren hoe het logo gebruikt mag worden in digitale producten maar ook geprinte documenten. En als toevoeging zit er ook een briefpapier ontwerp bij zodat je meteen documenten kan versturen naar je klanten!
Eigenlijk ben je tegelijk met deze 2 bezig. Want bij het maken van het logo voor je bedrijf moet de grafisch ontwerper al gaan bedenken in welke kleuren het logo het beste het bedrijf beschrijft. Als er letters binnen het logo te vinden zijn is het lettertype ook al gekozen. De huisstijl is dus een toevoeging op het logo en andere producten binnen je bedrijf. Dit maakt het zeker niet overbodig om te hebben! Want wanneer je een flyer laat maken moet deze wel de zelfde uitstraling hebben als je website. En bij het maken van je email moet je wel de juiste lettertype gebruiken. Dit maakt het allemaal veel makkelijker met een huisstijl waar al deze informatie in staat!