Heb je interesse om een logo te laten maken?
Mail Stido via het formulier hier onder of bel ons direct!
Je hebt er vast wel van gehoord dat bedrijven een logo hebben of dat ze deze nodig / moeten hebben, maar wat is nou een logo?
Een logo is simpel weg een herkenningspunt van een bedrijf. Door middel van een huisstijl (waar het logo deel van is) wordt het bedrijf zichtbaar voor de wereld. Het logo kan voornamelijk 2 uitingen hebben. Namelijk een beeldmerk, dit is een grafisch symbool (zie foto p1) dat een bedrijf vertegenwoordigd. Of het logo kan in een vorm van een tekst vormgegeven zijn, dit wordt een woordmerk (zie foto p2) genoemd. Een combinatie hiervan is ook mogelijk, dit hebben wij toegepast in ons logo van Stido (zie foto p3).
Foto P1
Foto P2
Foto P3
Een logo laat zien wat voor bedrijf achter het logo zit. Als het logo goed door de grafisch vormgever gemaakt is dan kunnen de mensen die het logo bekijken een vrij nauwkeurig idee en gevoel krijgen wat het bedrijf wilt uitstralen. En wat het bedrijf voor hen zou kunnen doen.
Het logo wordt bedacht en ontworpen door een grafische vormgever, hij of zij kan alle aspecten van een bedrijf vertalen naar een logo zodat deze binnen één oogopslag laat zien wat voor bedrijf het logo vertegenwoordigd. Dit word gedaan door middel van hoofdzakelijk kleurgebruik, geometrische vormen en witruimte.
Gesprek met klant
Bij het klant gesprek komt alle informatie aan bod van het bedrijf dat het logo aanvraagt. Deze informatie is zo compleet mogelijk zodat er een goed beeld wat voor logo het moet gaan worden en welke elementen er in moeten komen.
Uitwerking gesprek
De informatie die is benoemd in het eerste klant gesprek wordt opgesomd en naar de klant gestuurd, zo weten we zeker dat er geen onderwerpen worden vergeten.
Concept fase
In deze fase worden de 3 concepten gemaakt voor het bedrijf die overeen komen met de informatie die is benoemd in het eerste klantgesprek.
2e gesprek met klant
In dit klantgesprek worden de 3 concepten beoordeeld door de klant en worden mogelijke veranderingen doorgenomen.
Uitwerking veranderingsronde
Alle veranderingen die door genomen zijn in het 2e gesprek worden toegepast op het gekozen concept. En worden hierna weer besproken met de klant.
Oplevering van logo
Het logo is klaar om gebruikt te worden door het bedrijf. Alle formaten die besproken zijn plus het ontwerp bestand worden naar de klant gestuurd.